Labels

Friday, May 25, 2012

garisan-garisan kehidupan

"awak study tau elok2",pesanan sblm si dia tidur.
Pesanan mcm takde masalah pape..semua yg dibincangkan tadi mcm tak pernah sebut..pelik juga,die ni dah lupa ke ape yg  dicakapkan td.Perasaan ni dah bercampur-baur dah ni.Geram,marah,sakit hati,terasa,sedih..weh esok aku exam kot..kau faham x? time2 cmnilah jugak kau nk cari masalah dgn aku kan.


haishhh...


 Tak slh klu cemburu tp jgn terlebih2 dlm mencemburui org.huh?? did i look so desperate?aku mmg kenal si dia sbb si dia mmg seorg yg sgt bersmgt setiakwn,whatever happened,he will never put the blame to his friends..his friends are always right..so that make my part so tiny..i just feel,i have no rights to say anything bout his friends.so,thats the issue.


Culture malaysia yg bebas,tak akan pernah sama dgn mesir which is kau akan ternganga besar kalau kau cakap "weh aku jeles tgk kau keluar dgn die and lg satu kau tu dah berpunya,mana bleh lepak2 cmni" org yg mendgr ayat ni akan ckp cmni blk kt kau "hello,aku ngn die ni kawan jelah..ade bf/gf or suami/bini ke,takkan xleh kuar dgn kawan2,asal sempit sgt kau ni?" Haa,kau nk jawab ape? yang kau boleh buat is sabar dan bersangka baik. lagi satu,ko kena percaya la dkt sumone yg buat kau mcm tu..minta2 la kepercayaan kau tu tak disalahguna kan oleh si dia.. aku geram nak cakap,its a BIG thing ok,klu u dah ade sumone,then u pergi cari sumone else utk luahkan mslh u,which is tak patut sesangat sbb nnt,tak kau yg sakit,partner kau tu yg sakit..lepas tu,kawan kau yg x berslh tu plak yg sakit..weiii,byk org kot yang akan sakit kalau kite buat perangai huru-hara cmni. cuba hormat dan faham perasaan orang lain and think before u do something.kadang2 kita tak sedar pun,kita dah sakitkan hati orang lain atas kegembiraan kita bercerita dgn org lain. Aku bukan nk cakap culture kt mesir ni baik sgt tp semua org ptt ade mindset cmni :  kalau kau dah ada suami/isteri,die je tmpat kau nk luahkan masalah,selain parents kita kalau mslh dah chronic sgt..Bukannye kau pergi cari kawan2 kau,teman2 lama kau,g cter mslh sume..think others feeling too !! aku cakap cmni sbb aku taknak sesape pun jadi perampas..kalau dlm dunia ni,semua org boleh ade mindset cmni,insyaAllah,istilah "perampas" tu takkan wujud.

No comments:

Post a Comment